Noul site al Autorității Naționale pentru Cetățenie poate fi accesat la adresa http://cetatenie.just.ro/

Programul de audiențe și programul de lucru cu publicul

 

Programul de audienţe al conducerii Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie

 

  • Gabriela LENGHEL - Președintele Autorității Naționale pentru Cetățenie - miercuri - între orele 1300 - 1400 
  • Varol AMET - Vicepreședinte Autoritatea Națională pentru Cetățenie - marți - între orele 1200 - 1400

 

Procedura de înscriere în audienţă

Înscrierile în audienţă se vor face utilizând unul dintre următoarele formulare-tip:

Cerere înscriere in audienţă la Preşedintele ANC (descarca documentul in format word icon);

Cerere înscriere în audienţă la Directorul Direcției secretariatul tehnic al Comisiei pentru Cetățenie (descarca documentul in format word icon).

Cerere înscriere în audienţă la Directorul Direcției Contencios și Relații Publice (descarca documentul in format word icon).

1. la registratura ANC, formularul pentru înscriere în audienţă va fi completat şi depus de către solicitant;

2. prin fax, formularul pentru înscriere în audienţă va fi completat şi transmis pe numărul de fax 021/315 35 43;

3. prin e-mail , formularul pentru înscriere în audienţă va fi completat şi transmis pe adresele This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau   This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ;

4. prin poștă, formularul pentru înscriere în audienţă va fi completat şi transmis pe adresa Mun. București, str. Smârdan nr. 3, sector 3.

Solicitanţii vor fi anunţaţi cu privire la data şi detaliile audienţei, în scris sau telefonic, la adresa de corespondenţă sau numărul de telefon menţionate în solicitare.

Dacă solicitantul nu se prezintă la ora şi data programată şi nu notifică faptul că se află în imposibilitatea de a se prezenta, pentru o nouă înscriere în audienţă se va relua întreaga procedură.

 

Program de lucru cu publicul

  • în zilele de luni și miercuri, în intervalul orar 8.30 - 12.00 - programul de lucru cu petenții și avocații;
  • în ziua de marți, în intervalul orar 8.30 - 12.00, respectiv 15.00-18.30 - programul de lucru cu petenții și avocații;
  • în ziua de joi, în intervalul orar 8.30 - 17.00 - programul de lucru cu petenții și avocații;
  • în ziua de vineri, în intervalul orar 8.30 - 12.00, programul de lucru cu avocații;

Program de lucru pentru depunere şi înregistrare dosare

  • luni, miercuri şi vineri, între orele 0830 – 1230;

Program de lucru cu publicul Birouri teritoriale:

  • luni – joi, între orele 0830-1500;
  • vineri, între orele 0830-1400

 

La birourile teritoriale depun cereri doar cetăţenii care şi-au pierdut cetăţenia din motive neimputabile lor sau le-a fost retrasă fără voia lor, în baza art.11 din Legea cetăţeniei nr.21/1991, republicată.

Reprezentarea prin mandatar cu procură specială şi autentică în vederea depunerii cererilor de acordare, redobândire şi renunţare la cetăţenia română va fi permisă numai în cazul în care mandantul se află într-o situaţie medicală cu caracter permanent care determină imposibilitatea deplasării la sediul instituţiei, fapt dovedit cu acte medicale care vor însoţi procura. Mandatarul este soţul /soţia sau rudă până la gradul 4 inclusiv cu mandantul.

 

Programul de eliberare a certificatelor de cetățenie pentru minori către părinți/ împuterniciți

 

 

   Programul de eliberare a certificatelor de cetățenie pentru minori către părinți/împuterniciți va fi după cum urmează:

   - în fiecare zi de joi, cu excepția sărbătorilor legale, între orele 09.00 - 12.00

 

 

 

 

 Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF EmailE-mail